Updaten naar NAV 2015

10 redenen om te updaten naar NAV 2015

In het laatste kwartaal van 2014 introduceerde Microsoft versie 2015 van Microsoft Dynamics NAV. Wat maakt deze versie voor gebruikers van NAV, geïntegreerd met itSuitsFashion, interessant? We bieden u 10 redenen om nog deze maand de overstap te maken.

1. Gebruikersinterface
NAV heeft een gelikte nieuwe interface die zorgt voor een overeenkomstige gebruikerservaring op verschillende devices. Nieuwe ‘Expressive Tiles’ koppelen een duidelijke functieomschrijving aan gegevens, waardoor ze een dubbelfunctie als KPI gadget hebben. Een voorbeeld: naast de knop naar openstaande offertes staat het aantal openstaande offertes. U krijgt niet alleen direct toegang tot de belangrijkste acties voor uw functie (zie 2), u ziet ook meteen welke acties prioriteit hebben.

2. Role Tailored Client
Maakt u al gebruik van de Role Tailored Client in NAV? Die voorziet in een menu dat per medewerkersfunctie kan worden aangepast, waarbij alleen die opties getoond worden die voor de medewerker in kwestie benodigd zijn. In NAV 2015 kunnen de rechten ook gekoppeld worden aan het rolcentrum. Men ziet alleen die functies waar men toegang toe heeft. Het inrichten van gebruikers is bovendien een stuk gemakkelijker geworden. Plus: in versie 2015 kunnen de tegels op het hoofdscherm van kleur veranderen. De kleuren rood, oranje en groen geven weer wat goed gaat en waar aandacht vereist is. De limieten van deze kleuren kunnen per gebruiker worden ingesteld. Eigenlijk 3 redenen ineen om te updaten naar NAV 2015.

3. Apps
Een belangrijke ontwikkeling: er komen apps voor verschillende devices. Microsoft’s inzet voor ondersteuning van mobiliteit op alle standaard platformen werd al duidelijk in de nieuwste versie van Microsoft Dynamics CRM en is nu uitgebreid naar NAV. Denk aan ondersteuning voor Android, iOS en Windows tablets. Microsoft heeft gezorgd voor een gemeenschappelijke gebruikerservaring op alle apparaten.

4. Integratie met Microsoft applicaties
NAV is nog verder geïntegreerd met Microsoft applicaties als Office 365 en Word. Het laatste biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van Word templates voor bijvoorbeeld facturen. Velden uit Microsoft Dynamics NAV worden rechtstreeks in Word getoond, waarbij u profiteert van de standaard opmaakopties die u van uw tekstverwerker gewend bent. De aangepaste Word factuur slaat u op, waarna deze gelijk beschikbaar is in uw ERP systeem.

5. Integratie met het cloud-platform van Microsoft
NAV 2015 is volledig geïntegreerd met Office 365, SharePoint en Windows Azure, het cloud-platform van Microsoft. U hoeft, kortom, geen serverpark meer in huis te hebben of te onderhouden. Alles kan in de cloud draaien, inclusief uw mail (geen exchange server meer nodig), uw tekstverwerker (Word) en andere benodigde Office-applicaties.

6. In- en verkoopdocumenten
Diverse in- en verkoopdocumenten (denk aan offertes, orderbevestigingen en geboekte facturen) kunnen direct vanuit Microsoft Dynamics NAV worden gemaild.

7. Betalingen
Het nieuwe NAV biedt verschillende verbeterpunten met betrekking tot het beheren van betalingen. U maakt optimaal gebruik van de software van uw bank, dankzij een naadloze integratie van betalingen/incasso’s en verwerking van bankafschriften volgens de ‘AMC-Banking Standard’. Ook de functionaliteit voor cash-flow analyse, cash management en cost accounting is geoptimaliseerd.

8. Voorraadbeheer
De voorraadbeheerfunctionaliteit is sterk uitgebreid en verbeterd. U kunt hierbij denken aan de diverse methoden om te bestellen en de wijze waarop de behoefte wordt berekend. Naast de bekende schermen met voorraad per periode, variant en locatie, zijn er schermen toegevoegd met de voorraad per evenement, stuklijstniveau en tijdlijn.

9. Rapportages
U kunt in NAV 2015 plannen wanneer rapportages uitgevoerd moeten worden: direct of op een later moment. U kunt zwaardere rapportages ’s nachts laten draaien, zodat ze de volgende ochtend gereed zijn. De rapportages worden gebundeld in een inbox in uw rolcentrum.

10. Social Listening
Wordt er op Twitter, LinkedIn, Facebook of blogs over u gepraat, dan krijgt u met Microsoft Social Listening in NAV 2015 inzicht in deze sociale activiteiten. Microsoft Social Listening verzamelt gegevens van social media en presenteert deze aan u in overzichtelijke grafieken waarmee u belangrijke trends en commentaren kunt analyseren. U kunt vaststellen wat u goed doet en u kunt mogelijke kwesties ontdekken voordat ze uitgroeien tot grotere problemen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Neem de anti-spam code over

Typ de letters van de captcha over in het invoerveld